Cin Arabası ile Kars Gezisi

Doğu Ekspresi ile Kars’a yolculuk yapmanın bu kadar popüler olmadığı hatta insanların çile olarak gördükleri bir zaman diliminde gittik. Gezi boyunca misafirperverlik gördük. Yemeklerimizi paylaştık, bizi çaysız bırakmadılar, hoş sohbetleriyle uzun yolda güzel zamanlar geçirdik. Yol boyunca planlanmayan gecikmeler olsa bile yaşanan ufak sıkıntılar Tren’de yeni tanışmalara vesile oldu. Yola iki kişi çıktık altı arkadaş olarak Kars’a indik. Ertesi gün sayımız arttı iki İranlı, iki Polonyalı, üç Güney Koreli ile beraber ani harabelerini geziyorduk. Karsta Aşıklar Otağına konuk olduk ve onların geleneksel sanatlarını yaşatma konusundaki emeklerine şahitlik ettik. Çekimler yapıp dertlerini dinledik. Kırk yıllık dostlar gibi ayrıldık. Yol boyunca eski öğrencilerim ile karşılaştım. Onların rehberliği ile bir anda Sarıkamış bizler için kısa zamanda çok şey gördüğümüz bir yere dönüştü. Henüz karsta üçüncü günümüzdü ve yolda giderken artık tanışık olduğumuz kişilerle selamlaşarak ilerlemeye bile başlamıştık. Kime ne sorduysak cevap aldık, el uzattıysak, selam verdiysek fazlasıyla karşılık bulduk. Gidişte ve dönüşte TCDD’nin emektar tren çalışanları ile sohbetler ettik. Doğal, kültürel pek çok güzellik gördük. Ama içinde insan olmayan hikâyeler eksiktir. Bu gezide ben insanların güzel yanları ile karşılaştım. Anılar biriktirdim. Güçlü bir şekilde inandığım hayatta en büyük servet insan biriktirmektir düşüncesine olan inancımı arttı.

Doğu Ekspresi ile Kars’a yolculugunun öyküsü.Yol boyunca tesadüfü karşılaşmaların ve insan öykülerinin, Kars insanının konukseveliğinin, doğal yaşamının öyküsü demiryolu tarihi ile harmanlanmış. Demiryolunun kuruluş öyküsünün ülkenin kaderine nasıl etki ettiğini aktarılmış.Tüm ön yargılardan arınarak zamanda ve mekanda kaybolarak geçmiş il ebugün arasında bir yolculuğu keyifle okuyabilirsiniz.

Ücretsiz
İndirme Linki : https://www.publitory.com/e_books/1160-cin-arabasi-ile-kars-gezisi/download
:pdf
:978-605-245-087-1

6e3e6848-2255-11e8-9b9c-57b42b16cfcd

YAŞAM TARZI, HOBİ VE BOŞ ZAMAN, Seyahat ve tatil, Seyahat günceleri, Klasik seyahat yazıları